Friday 15 April 2016

FAQ ALKURMA

FAQ Al Kurma

SOALAN YANG SERING DITANYA - Al Kurma.
Q1: Bolehkah pesakit kencing manis minum Ener Ener Al-Kurma?
J: Boleh, ini disebabkan gula yang terkandung dalam Ener Al-Kurma adalah dalam bentuk Glukosa dan Fruktosa, dimana bentuk gula adalah sangat ringkas dan akan terus digunakan oleh badan untuk menjadi tenaga, terutamanya kepada bahagian otak. Tetapi dihadkan satu botol sehari.
Q2: Dari manakah buah kurma Ajwa untuk penghasilan Ener Ener Al-Kurma diimport?
J: Dari Arab Saudi.
Q3: Dimanakah Ener Ener Al-Kurma dihasilkan?
J: Ener Ener Al-Kurma dihasilkan oleh satu kilang di Malaysia yang mendapat kelulusan GMP dan HACCP dari kerajaan Malaysia.
Q4: Terdapat sedikit mendapan pada Ener Ener Al-Kurma, bolehkah ia diminum lagi? Ada kesan sampingan kepada kita?
J: Tentu boleh diminum dan tidak ada kesan sampingan kerana mendapan yang terdapat pada Ener Ener Al-Kurma sebenarnya adalah serat atau fiber dari kulit kurma, ia adalah serat paling baik untuk badan kita, mempunyai fungsi untuk membersihkan usus dan menyerap toksin daripada badan.
Q5: Bolehkan Ener Ener Al-Kurma diminum oleh bayi yang berusia setahun ke atas dan berapa kuantiti yang sesuai? Apakah kelebihannya?
J: Bayi yang berusia setahun ke atas memang boleh minum Ener Ener Al-Kurma, sebotol sehari dan masa yang sesuai adalah pada 10 hingga 11 pagi atau 2 hingga 3 petang. Ener Ener Al-Kurma adalah terdiri daripada glukosa yang sangat ringkas dan akan terus digunakan oleh badan untuk menjadi tenaga, terutamanya kepada bahagian otak, keadaan ini akan memberi kecergasan dan daya kepintaran kepada bayi yang sedang membesar.
Q6: Adakah Ener Ener Al-Kurma boleh digunakan sebagai makanan gantian? Maksudnya untuk orang yang hendak menguruskan badan!
J: Ener Ener Al-Kurma tidak boleh digunakan sebagai makanan gantian terutama mereka yang hendak menguruskan badan. Untuk menguruskan badan, kita mesti mengambil makanan yang seimbang di mana makanan tersebut mesti terdapat protein, lemak, karbohidrat, vitamin dan mineral yang seimbang. Kandungan utama dalam Ener Ener Al-Kurma adalah glukosa (karbohidrat), vitamin dan mineral, tetapi kurang protein dan lemak. Oleh itu, tidak sesuai digunakan sebagai makanan gantian.
Q7: Apakah nilai nutrisi bagi Ener Al-Kurma?
J: Ener Al-Kurma sangat kaya dengan kalium yang merupakan garam mineral yang paling banyak didalam tubuh manusia, berfungsi untuk membantu pertumbuhan sel-sel. Kalium merupakan mineral zat mikro penting dalam gizi makanan; ia membantu dalam pengecutan otot dan pengekalan keseimbangan bendalir dan elektrolit dalam sel tubuh. Kekurangan kalium akan melemahkan otot-otot yang menyebabkan keletihan pada otot dan mengganggu fungsi jantung sehingga terjadi gangguan irama jantung.
Ener Al-Kurma mengandungi vitamin C yang mencukupi, di mana memiliki fungsi biologi, seperti dalam proses redoks tubuh, pembentukan darah, detoksifikasi dan sebagainya. Bagi orang tua, vitamin C dapat melindungi tubuh daripada ancaman radikal bebas dan mengurangkan risiko kanser, mengurangkan kadar pembentukkan katarak.
Q8: Bolehkah pesakit diabetes minum Ener Al-Kurma?
J: Boleh minum, tetapi hanya dengan pengambilan 1 botol sehari yang diasingkan 2 kali untuk diminum dalam tempoh 1 jam.
Q9: Mengapakah rasa Ener Al-Kurma berubah dari masa ke semasa?
J: Proses pengeluaran Ener Al-Kurma adalah menggunakan kaedah penapaian, proses penapaian akan menyebabkan zat-zat Ener Al-Kurma dicernakan menjadi molekul kecil yang mudah diserap oleh tubuh manusia. Namun, selepas pembotolan, proses penapaian masih berlaku, maka rasa Ener Al-Kurma akan berubah dari masa ke semasa. Kecuali, pendedahan pada suhu yang tinggi akan merosakkan semua nutrisi yang akan menghentikan proses penapaian, dan menyebabkan rasanya tidak akan berubah lagi.
Q10: Apakah mendapan di bahagian dasar botol Ener Al-Kurma?
J: Mendapan di bahagian dasar botol Ener Al-Kurma adalah fiber Kurma, boleh diminum. Selulosa dapat membantu dalam pembuangan air besar.
Q11: Adakah Ener Al-Kurma mengandungi pengawet?
J: Tidak, ia juga tidak diperlukan. Kerana Ener Al-Kurma sangat kaya dengan gula yang semulajadi, di mana gula tersebut merupakan pengawet jus ini.
Q12: Apakah bahan mentah yang digunakan bagi Ener Al-Kurma?
J: Ener Al-Kurma adalah menggunakan sejenis kurma buah palma yang disebut Kurma Ajwa (KurmaNabi) sebagai bahan mentah. Kami mengabungkan dua jenis buah-buahan segar dan buah kering. Buah segar mengandungi nilai nutrisi yang lebih tinggi, yang mana mengalami masalah bermusim; manakala buah kering tiada masalah bermusim.
Q13: Berapakah botol Ener Al-Kurma boleh saya minum setiap hari?
J: Jika anda tidak mempunyai penyakit diabetes, boleh minum sebanyak 3 hingga 5 botol sehari.
Q14: Mengapakah Ener Al-Kurma begitu manis? Adakah ia telah ditambahkan dengan gula?
J: Kurma (buah-buah palma) mengandungi 75% gula secara semulajadi, di mana sebahagian besar adalah glukosa, mudah digunakan oleh tubuh badan, maka Ener Al-Kurma sangat manis. Al-Kumar tidak mengandungi tambahan gula.


 


Hubungi wani untuk dapatkan Jus Alkurma


 
013.2260818

No comments:

Post a Comment